دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 52 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 108 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
چکیده:
همه رفتارها و عاداتی را که آموخته ایم , می توانند بر اثر یادگیری تغییر بابند . روش درست یادگیری و مطالعه را نیز به مانند سایر فنون و مهارتها باید یاد بگیریم.
بنابراین لازم است برای بهبود وضعیت مطالعه و یادگیری در فراگیران و نیز جهت افزایش سرعت و خواندن و درک مطالب خواندنی , آموزش شیوه ها فنون و مهارتهای مطالعه و یادگیری به عنوان یکی از دروس آموزشی در تمام سطوح تحصیلی در نظر گرفته شود.
به نظر بسیاری از روانشناسان , داشتن انگیزه در مطالعه نقش اساسی دارد , انگیزه نیرویی است که انسان را وادار به کار و فعالیت می کند.
امید است با مطالعه این نوشته ها و تحقیقی که انجام شده است , بتوانم کمکی ناچیز به آینده سازان این مرز و بوم داشته باشم.
در اینجا وظیفه خود می دانم که از راهنماییهای استاد محترم جناب آقای عجم که در تدوین این پایان نامه همواره مشوق و راهنمای من بوده اند کمال تشکر و امتنان و قدردانی را بنمایم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار . الف
فصل اول : طرح تحقیق 1
مقدمه. 2
طرح مسئله 4
سوالات تحقیق 6
تعریف واژه ها 6
فصل دوم : پیشینه و پاسخگوئی به سوالات 8
پیشینه نظری و علمی . 9
سوال شماره1 – مطالعه چیست ؟ 10
2- مطالعه چه اهمیتی دارد ؟ . 11
3- انواع مطالعه کدامند ؟ 13
4- روشها و راهکارهای مطالعه بهتر کدامند؟ 14
5- انگیزه های مطالعه چه هستند ؟ . 19
6- موانع یک مطالعه موثر کدامند ؟ 22
7- چه امکاناتی برای مطالعه لازم است ؟. 25
8- مطالعه مشارکتی یا همیارانه چیست ؟ 27
9- حکومت چگونه می تواند در مطالعه اثرگذار باشد ؟. 28
10- فواید یک مطالعه خوب چیست ؟ 29
فصل سوم : روش تحقیق . 30
مقدمه 31
تعریف جامعه 31
حجم نمونه و روش گزینش جامعه 31
روش جمع آوری اطلاعات . 31
روش بررسی مسئله در تحقیق . 32
ابزار جمع آوری اطلاعات . 32
فصل چهارم 33
تجزیه و تحلیل اطلاعات 33
رسم نمودارها 34
تجزیه و تحلیل اطلاعات 34
فصل پنجم : تفسیر و نتیجه گیری . 50
خلاصه 51
کاربردها . 52
پیشنهادات . 53
روش تحقیق. 54
محدودیت های تحقیق 55
منابع و مآخذ . 56
پرسشنامه 57
درباره این سایت